понедељак, 20. септембар 2010.

Нови закон о саобраћају...



      Нови закон о саобраћају...



Комитет за безбедност саобраћаја је предложио ресорном министру следеће допуне (на допуне, на допуне) допуњеног Правилника о техничким условима возила:

- предлаже се укидање одредаба о обавезним зимским гумама. Уместо тога, комитет налаже да од 1. јануара 2017 сви возачи у Србији морају купити нова возила (у даљем тексту: џипови), и то, они рођени пре 1965 године могу купити обичне теренце са погоном на сва четири точка, док они рођени после тога датума морају узимати само теренце са фул опремом. Шта се подразумева под том опремом биће накнадим правилником регулисано али ако возачи не знају шта је добро нека само узму шта је скупо и неће погрешити. Комитет сматра да ће се на овај начин побољшати безбедност, да ће у сударима сви бити равноправни са истим бројем кубика и коњских снага, са истом лимаријом и брзином, и да ће на крају крајева и када гину: гинути као људи. Пешаци ће бити безбеднији јер џипови боље коче и кад ударе макар се исти неће мучити. Комитет схвата да ово јесте додатни издатак и удар на џепове возача, али само краткорочно јер ће нови џипови дуже трајати, па ће тако грађани Србије нешто и уштедети. О конфору не вреди ни трошити речи. Остаје само да се са Динкићем уговори о дислокацији Фијатове фабрике у Крагујевцу у неку трећу земљу јер као што је познато они не производе џипове па ће бити забрањена продаја њихових возила у Србији. Они губитници који су купили Пунта из Заставе, а има их око 15.000, моћи ће да та возила дају на рециклажу при куповини нових џипова и да рефинансирају своје већ постојеће кредите код неких од банака чији ће списак бити објављен на сајту Г17. У емисији о аутомобилизму на телевизији члан комитета је рекао: Гинуће и даље људи на српским друмовима али ће гинути као људи, према светским стандардима и у новим и јаким возилима – поентирао је на крају овај стручњак на задовољство водитеља чија емисија може комотно да се приказује у Норвешкој или Швајцарској јер они не препоручују за вожњу ништа испод 50.000 евра.

- укида се обавеза да се до 1. априла следеће године набави (читај купи код овлашћених дистрибутера) нови комплет прве помоћи. Пошто ће се од сада, по новом правилнику, у Србији возити само џипови (који ће од 1. новембра ипак морати имати зимске гуме), онда нема потребе за том кутијицом са чијом садржином скоро нико и не уме да рукује, када на задњем седишту може стати прави правцати доктор. На свако путовање дуже од 20км, по новом правилнику, возач је дужан да ангажује лекара опште праксе о свом трошку. На путовања дужа од 100км то мора бити специјалиста, а на путовања дужа од 300км мора се додатно ангажовати психолог и физиотерапеут. Наравно, све ово иде на трошак возачима али се то исплати на дугорочне стазе јер можда ће возач који је управо измасиран успети да избегне судар и тако уштеди на џипу којег још није исплатио. Укулико, ипак, услед неке несреће страда и лекар, возач је дужан да плати одштету породици лекара од 5 до 10 милиона, установи у којој је радио између 7 и 10, и држави 5 милиона. Наравно, све цене су у динарима. Возачи не би требало да излазе на друм уколико нису сто посто сигурни да неће изазвати несрећу. Уколико на месту незгоде буде више лекара, на пример када су ланчани судари у питању, онда интервенише онај са највећим квалификацијама а други му асистирају, на који начин он стиче право на бонус који опет исплаћују возачи. Пошто се у првим месецима примене овог правилника очекује велика потражња за лекарима комитет ће предложити ресорном министру да у првом полугођу примене правилника возачи могу ангажовати и студенте медицине, у пола цене. И ако ово изгледа као атак на стандард грађана дугорочно се исплати, јер возећи се на дугачким релацијама успоставиће се пријатељски однос између возача и лекара, тако да ће моћи ови први да добију и неки додатни здравствени савет (можда и бесплатно) а да не говоримо што ће у другим ситуацијама бити примани преко реда кад се нађу у болници. Најзад, у првим месецима ће и студенти нешто зарадити.

- укида се обавеза поседовања комплета сијалица јер ће нови џипови имати само безжарне или гасне фарове где се сијалице не могу мењати што је, признаћете, већ знатна уштеда о којој смо говорили.

- укида се обавеза поседовања сајле за вучу зато што ће џипови по новом правилнику морати да поседују сопствене системе за вучу. Јесте да је то додатни трошак али ће безбедност бити много већа и сајле неће више пуцати па се набављати нове.

- најзад, ланци за гуме нису потребни јер џипови имају погон на сва четири точка, па 'де не може да изађе: баш да га јебемо. Ето и нове уштеде кад се зна колико кошта комплет ланаца.

По новом правилнику биће обавезно поседовати ГПС систем, ДВД систем, Ајфон, АБС систем, дигитални фотоапарат, лаптоп са бежичним интернетом и батеријску лампу. Полиција, свесна ситуације, у почетку неће инсистирати на батеријским лампама. Мислимо да то неће знатно оптеретити кућне буџете јер већина нових џипова већ има у својој фул верзији већину ове опреме а шта се нема мора се купити. А и деца ће се порадују.

Комитет не схвата од куд толико отпора према новим мерама у народу кад је евидентно лепше и безбедније возити се у новом џипу него у старом југу 45. Па зар чувени амерички филозоф Боб Рок са универзитета Алан Форд из Њујорка (одакле су консултовани експерти у раду на овом пројекту) није својевремно рекао да је боље живети сто година као богат човек него једну годину као сиромашан. Зар није више него евидентно да је од када возимо са упаљеним светлима видљивост боља, да у сред бела дана видимо одлично. Од када су казне повећане има више пара у буџету па смо били у стању да повећамо плате у министарствима што је повећало потрошњу па самим тим и ојачало привреду. Обашка што возачи више немају ни за бензин па мање возе, а чим мање возе мање има и несрећа.

Чланови комитета и ресорног министарства (и свих осталих комитета, секретаријата и министарстава, чак и они без портфеља) нису баш приметили да је толика економска криза и да народ живи лоше, а како неки злонамерни код нас и у свету желе да прикажу. Ето, та иста министарства су већ наручила нове џипове без икаквог проблема. Треба више да се ради а мање да се кука. Ако желимо европски стандард треба да донесемо европске законе а новац ће после доћи сам од себе - чим нас приме у ЕУ и одбранимо Косово уз помоћ Русије и Кине а са НАТО-ом као гарантом. Ми смо могли да донесемо одлуку и да хамери буду обавезни, јер су још већи и безбеднији, али нисмо јер смо узели у обзир да још нисмо у потпуности изашли из кризе, мада има добрих показатеља. Зато смо се определили за јефтинију варијанту. Чим се набаве нова возила онда и рупе на српским друмовима неће представљати велики проблем јер ће их снажни, а надасве лепи џипови, једноставо прелетати. Зар сада, када смо у Србији решили питање корупције и криминала, кад смо сиромаштво свели на нулу, насиље искоренили, школе опремили, болнице обновили, наркоманију збрисали, незапосленост анулирали – зар сада да одустанемо од безбедног саобраћаја само због куповине неколико стотина хиљада нових џипова?!? Да сваки новокупљени џип спаси по један људски живот: то нема цену!!! Грађани Србије, решимо питање зимских гума на новим џиповима и завршили смо сва питања, решили све проблеме. Ми из комитета више верујемо у дубоку шару него у Бога и мото нашег комитета је: ПРВО СТАВИ ЗИМСКУ ГУМУ ПА СЕ ПОСЛЕ МОЛИ БОГУ!!!